tisdag 1 maj 2012

Valborg

Igår hade jag först praktik i Eslöv hela dagen. Efter det åkte jag hem och fixade en pastasallad med halloumi till kvällens picknick i Folkets park i Malmö. Lite såhär såg picknicken ut:

Värsta knytkalaspicknicken. Så. Gott. Man borde ha picknick en gång i veckan. Minst.

Philip och Karin var där. Plus nyfiken främling i bakgrunden.

Kristoffer var där.

 Johanna gjorde reklam för Ramlösa och Amanda njöt av äppelpajen.

 Och vilken äppelpaj sedan! Ok, så jag kanske gick ifrån min bara-äta-sötsaker-en-gång-i-månaden-filosofi just igår. Jag skyller på vinet. Och solsting.


Johanna tog den här bilden på Amanda och mig.

När vi började frysa i parken gick vi vidare till Erica och Marcus. Här diskuterar Erica något viktigt med Philip.

Så himla fin kväll! Picknick är något av det bästa jag vet. Och vi hade perfekt picknickväder. Och Folkets park i Malmö kändes vuxnare och trevligare och mindre fullpackat än Lunds stadspark. Jag hoppas att vi gör om det nästa år.

 /Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar