söndag 6 maj 2012

Hänt sedan sist

Ärligt talat har det inte hänt så mycket sedan sist (därav bloggtystnaden). I torsdags kom min mentor från högskolan och var lyckligtvis mestadels positiv. Det kändes skönt. Jag vet liksom aldrig vad jag ska vänta mig eller vilken kritik jag kommer få. Men den här gången kändes det riktigt bra, precis som förra gången. Jag har bara en veckas praktik kvar den här terminen (plus 2,5 fältdagar). Nästa termin har jag en fyraveckorsperiod och då kommer mentorn en eller två gånger, sedan är det inte långt kvar av utbildningen!

Nu i helgen har jag tagit det ganska lugnt. Jag har joggat både fredag och lördag och ska även göra det idag eftersom jag inte har orkat/hunnit under veckan. Efter idag kommer jag ha gjort halva 12-veckorsprogrammet. Just den här veckan är passet 28 minuter långt varav 16 minuter jogging.

I fredags kväll fick jag för mig att prova lite sommarkläder här hemma inför resan till Kreta. Som tur är har jag lite plagg som passar, men jag hade gärna handlat lite inför resan. Särskilt en bikini. Och ett par shorts. Just nu har jag tyvärr inte råd med det (mitt bankkonto är ett skämt just nu), så jag får helt enkelt gå i mina gamla trasor (mild överdrift!) och handla nya sommarkläder när skatteåterbäringen kommer (ärligt talat vet jag inte hur jag skulle klara mig utan att få tillbaka pengar på skatten).

Idag har jag en massa saker på att-göra-listan. Jag ska jogga, planera lektioner, jobba lite med grupparbetet, gärna skriva lite på en uppsats (ok, det kommer inte hända) och kanske vara lite social i eftermiddag och ikväll. Bäst att jag börjar direkt!

Imorgon ska jag till Eslöv och ha praktik igen. Fem dagar till, sedan åker jag till Ed. Och på lördag åker jag till Kreta. Jag längtar som en galning efter sol, glass och finaste Anna som väntar på Kreta!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar