måndag 21 maj 2012

Maria Sveland i Lund

Efter dagens praktik i Eslöv var det snart dags att ta sig till Edens hörsal här i Lund och lyssna på samtalet med bästa Maria Sveland som har skrivit Bitterfittan, Att springa och varit redaktör för skilsmässoantologin Happy, Happy. Hittills har jag bara läst den förstnämnda, som jag älskar, men Att springa står i bokhyllan och väntar på att läsas. 

Sveland pratade om feminism och svarade på publikens frågor om olika saker rörande detta. Det var ett intressant och givande samtal och som vanligt när jag läser, ser eller lyssnar på Maria Sveland kände jag att hon är så himla klok, påläst och bra. En sjukt bra förebild. En sjukt bra kväll. Johanna var med och lyssnade. Det var fint att äntligen träffa henne igen, men jag glömde visst att ta en bild på henne! Här kommer i alla fall två dåliga mobilbilder på Maria Sveland:



/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar