torsdag 24 maj 2012

Hungerspelsfeber

Just nu läser jag Suzanne Collins bok The Hunger Games. Det är en ungdomsroman som handlar om Katniss Everdeen som i sin systers ställe tävlar i de så kallade Hungerspelen. Det är en tävling där 24 ungdomar filmas  (tänk dokusåpa fast mycket värre) medan de alla slåss mot varandra för att överleva. Vinnaren är helt enkelt den som har överlevt spelen när alla andra är döda. Ganska hemskt, måste man säga. 

Hur som helst läser jag den här boken nu och efter lite drygt halva måste jag säga att jag verkligen gillar den! Den är väldigt spännande, lättläst och bra. Det går helt enkelt väldigt fort att läsa den. Fast inte tillräckligt fort (antagligen handlar det om tidsbrist). Jag är nämligen så himla pepp på att se filmen nu, men först måste jag såklart läsa klart boken! Och när jag har gjort det finns det två böcker till i serien. Fint!


/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar