söndag 24 april 2011

Water for Elephants

I förrigår var jag och lillasyster på bio och såg Water for Elephants med Reese Witherspoon, Robert Pattinson och Christoph Waltz i huvudrollerna. Jag var lite skeptisk innan filmen började eftersom jag har varit föga imponerad av Pattinsons skådespeleri hittills. Otroligt nog var han inte extremt dålig, utan helt ok (observera att ok inte betyder fantastisk). Waltz var som väntat mycket bra på att spela obehaglig och Witherspoon spelade bra.

Det var en fin och ganska sorglig historia och både jag och Felicia hade svårt att hålla tårarna borta när det plötsligt handlade om djurplågeri. Så hemskt. Djurplågeri är trots allt något av det värsta jag vet. Det är definitivt en gråtfilm om man håller med mig om det.

Jag tycker att filmen är värd att se för att man blir så berörd av den. Den var absolut över förväntan.



/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar