torsdag 14 april 2011

Nöjd

Idag är jag nöjd med mig själv. För en gångs skull. Efter att ha haft en massa dåliga veckor, ja till och med månader, känner jag att det börjar vända. Jag kom upp innan tio imorse (tack Maria!) och har hållit igång sedan dess. Efter frukosten satte jag direkt igång med trankriptionen som blev klar några timmar senare. Efter lunch och kontrollyssning av transkription åkte jag till stan och handlade en födelsedagspresent till Lisa. Sedan bar det av till skolan och biblioteket där jag lånade runt tio uppsatsböcker (tungt!). När jag kom hem var det snart dags för middag. Sedan var det dags för en kilometers simning med Johanna klockan sju. Och nu är jag hemma och känner att jag för en gångs skull förtjänar att ta kväll. Resten av kvällen ska jag kolla på tv-serier och läsa min barnboksklassiker. Oh, joy!

Dessutom är det inte kaos i lägenheten. Inget diskberg och jag skulle faktiskt kunna låta folk komma in här och då måste det vara ganska städat. Och tvätten fixade jag igår. Jag blev också extra glad när det var så fint väder i eftermiddags. Med andra ord har jag haft en riktigt aktiv, regelbunden och "normal" dag. Precis som det ska vara. Så himla skönt.

Jag var bara tvungen att skriva hur nöjd jag är idag!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar