lördag 2 april 2011

Samedi

Lördag! Lördagar är bra dagar i min värld. Efter en vecka med så kallad "bra" mat, gröt till frukost och inga sötsaker får jag äta lite vad jag vill, men jag försöker hålla det på en mer normal nivå (vad nu det betyder). Det passar bra att jag ska på födelsedagsfest hos Joan i Kristianstad ikväll. Tårta, liksom! Det känns ok att käka lite tårta på fest. Det som inte känns ok är att köpa hem en hel tårta till sig själv och käka upp när ingen ser (jag tror inte att jag någonsin har gjort det, men ni förstår vad jag menar. det här med att sitta och vräka i sig saker när ingen ser istället för att äta någon sötsak tillsammans med andra). Jag vill gå ifrån att vräka i sig för sakens skull till att verkligen njuta.

Enligt min våg har jag gått ner drygt 2 (!) kilo sedan i måndags morgon. Det är nog inte riktigt sant med tanke på allt jag åt i söndags som säkerligen skvalpade runt i magen i måndags. Men ändå. Det visar att det går åt rätt håll och jag kan utan dåligt samvete äta lite sötsaker idag. Fint!

Har ni någonsin problem med att ni äter för mycket sötsaker? Jag försöker att hålla det till en dag i veckan nu. Då kan man faktiskt hålla ut, för det är verkligen inte ett långt uppehåll.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Blir ännu mer deppad att du som får äta går ner och inte jag hahaha Men skitbra att det funkar för dig! *tummen upp* :)

    SvaraRadera
  2. Som sagt är det ju inte säkert att jag har gått ner så mycket. Men jag hoppas på minus ett kilo iaf. Och du vet att om du fortsätter med din diet kommer du gå ner en massa och det mycket snabbare än jag. Tummen upp för dig med som gör något så jobbigt! Been there, done that.

    SvaraRadera