måndag 4 april 2011

Det har hänt och det ska hända

Idag har det varit en bra dag. För det första kom jag upp i en ok tid eftersom jag skulle gymma med Erica imorse. När klockan var elva hade jag alltså redan varit och tränat. Sedan har jag läst en massa i min bok, men jag har fortfarande inte läst ut den. Bara drygt 100 sidor kvar.

Nu på kvällen åkte jag till Malmö för att gå på bio med Karin. Vi såg Never Let Me Go som är en filmatisering av Kazuo Ishiguros roman med samma namn. Vi läste boken på engelskan för något år sedan, så det var kul att få se filmversionen. Jag tyckte att den var bra. Fin och tragisk. Jag hade nästan glömt bort att det är en gråthistoria. Men ni borde se den om ni gillar bra drama (fast helst ska ni förstås läsa den först, allt kom såklart inte med i filmen). Om ni ska se filmen skulle jag avråda er ifrån att se trailern eftersom den avslöjar för mycket. It's up to you.



Imorgon ska jag upp tidigt för att träffa min handledare och diskutera min magisteruppsats. Nu är det verkligen dags att komma igång. Jag vet redan att jag kommer skriva om Frances Hodgson Burnetts tre barnböcker (The Secret Garden, Little Lord Fauntleroy och A Little Princess), men jag har inte helt bestämt vad jag ska fokusera på, vilket min handledare ska hjälpa mig att klura ut imorgon.

Imorgon kväll kommer bästa Maria hit! Det ska bli så kul! Hon stannar till på lördag. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra, men jag gissar att vi kommer se en del avsnitt av Criminal Minds, ehe (nerds!). Vi får försöka göra något vettigt också.

På lördag ska jag på födelsedagsmaskerad ute på landet (säg till om ni har bra förslag på utklädnad, jag kommer inte på något bra!) och på söndag kommer finaste farfar och hälsar på ända från Dalsland. Som ni märker har jag fullt upp hela veckan, men det är kul.

Vad har ni för planer den här veckan?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar