tisdag 17 november 2009

Wonderful

Jag kom precis på att jag har glömt att tipsa om två mycket bra filmer som jag såg i helgen. Den ena heter Mary and Max och är helt underbar. Den är så tragikomisk att man inte vet om man ska skratta eller gråta (jag gjorde både och mest hela tiden). Jag tror aldrig att jag har blivit så rörd av en animerad film. Ni måste se den!

"Do you have a favourite-sounding word? My top 5 are ointment, bumblebee, Vladivostok, banana and testicle." - Max

Här kommer en trailer som tyvärr inte gör filmen rättvisa:



Sedan såg jag 500 Days of Summer som jag redan har visat en trailer för. Jag tyckte att den var riktigt bra, även om...nej. Ni får se själva. Jag gillar när historier berättas på ett annorlunda sätt. I den här filmen kommer dagarna i oordning och jag tycker att det är så smart och bra. Så fint. Ja, det är en fin film helt enkelt. Lite annorlunda. Inte your typical Hollywood movie, liksom. Här är en liten teasertrailer:



Jag älskar film!

För övrigt tyckte jag att The Ugly Truth var snudd på värdelös. En riktig mansgrisfilm.

Time to go sleepy.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar