måndag 16 november 2009

Mat och motion

Ja, vad hände egentligen med Hej-jag-heter-Hannah-och-jag-tränar-minst-tre-gånger-i-veckan-och-äter-sällan-onyttigheter? What can I say? Hon tog semester. Hon bara försvann. POFF, liksom. Hon har varit borta i några veckor. 2-3 stycken. Jag tror att hon blev skrämd av allt skolarbete och jobb. Stressen, ni vet. Som tur är har jag (ja, nu pratar vi om mig igen!) i alla fall inte börjat käka godis eller glass igen. Men träningen och resten av maten har det varit sämre med.

Hur som helst blev jag mer än motiverad igen för några dagar sedan när jag kände (jag lovar, jag kände det!) att jag höll på att få bristningar på magen för att den töjdes ut. I swear! Det kändes obehagligt och jag bara visste att blålila bristningar var på väg. Skratta om ni vill, men jag tror att kroppen sade ifrån. Faktiskt.

Nu har jag klarat några dagar utan en massa socker och min nya drog. Min nya drog kallas naturgodis och då tänker jag särskilt på bananchips och kokostoppar i yoghurt. Det är så himla dumt att man ska gå runt och tro att det är nyttigare än godis, när det nog inte är så stor skillnad egentligen. Men gott är det. Tyvärr! I ärlighetens namn har jag ätit lite nötter de här dagarna, men i lagom mängd. Lite hasselnötter, mandlar och cashewnötter.

Vad gäller träningen så ska jag se till att börja med det igen den här veckan. Först idag känner jag att armen inte skulle göra ont om jag tränar (efter vaccinationssprutan). Det ska bli skönt att simma och steppa lite den här veckan. Det behöver jag. Hoppas att inte all kondition har sprungit någon annanstans bara. Det är så jobbigt att börja om från början!

Vilket tjat. Hoppas att någon intresserade sig för detta i alla fall. Vem vet vad folk vill läsa.

För övrigt ska jag tona håret den här veckan. Jag måste bara köpa själva toningen! Det ska bli intressant att se resultatet.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar