torsdag 19 november 2009

INSERT TITLE HERE

Ugh. Jag gick upp ett par timmar försent och hittills har jag inte gjort något vettigt (nåja. jag åt visserligen brunch, men det känns mer obligatoriskt än vettigt). Istället för att plugga och jobba letar jag efter höst/vinterskor som inte är gjorda av dött djur. Som om jag har råd med det just nu. Vilket skämt.

Jag borde läsa den där James Joyce-boken. Villintevillintevillinte! Nästan trehundra sidor. Blä. Den dagen jag läser en riktigt bra modernistisk bok kommer jag dö av chocken. Det kan jag lova. Jag fattar inte hur någon kan gilla skiten. Jag fattar inte. Nu har jag visserligen inte läst alla klassiska modernistiska böcker, men jag vill ändå hävda att de som gillar denna typ av böcker antingen vill låtsas vara intellektuella och djupa eller så är de helt enkelt skittråkiga människor med skittråkig smak. Sorry, men så måste det vara. Jag skulle gladeligen vilja bli överbevisad på denna punkt, särskilt med tanke på att jag ska läsa 2-3 modernistiska böcker till i min så kallade "valbara" kurs. Ugh. Tacka vet jag Austen och Dickens!

/Hannah ("back" to work)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar