torsdag 5 november 2009

Hannahs långa önskelista

(med risk för att verka mycket materialistisk. sorry!)

Saker jag bara kan drömma om:

  • En resa till mitt älskade Paris eller till London (när finns tid för detta?! en långweekend någon gång kanske?).
  • En bra digital videokamera som inte är för klumpig. Gärna svart eller röd eller någon annan rolig färg (när ska jag ha råd med min efterlängtade videokamera!?).
  • En bra och (OBS! viktigt!) fungerande digitalkamera (jag gissar då att det inte är en Canon!).
  • En fin och bra elgitarr med förstärkare. Svart eller röd är drömmen (eller schackrutig eller något annat coolt, men då kanske kvalitén plötsligt blir sämre?).
  • En svart, fin och bra stålsträngad gitarr.
  • En sådan där liten, fin och bra laptop som jag kan använda till skolarbete (fast en liten laptop är inte bra enligt David. jag vill ha en ändå).

Saker som är så fina att jag bara måste ha dem:

  • Koppar, tefat och skålar från Lagerhaus, gärna en i varje färg (det finns en superfin tekanna också!):
  • Tallrikar och muggar med ugglor på från Lagerhaus (i synnerhet motivet till vänster):

  • Penguinmuggar, gärna Jane Austen, Charles Dickens och Charlotte Brontë (klicka på bilden för att komma till en internetbutik som säljer dessa underbara muggar):

  • Penguinpennor (klicka på bilden för att komma till butiken):

  • Ett kakfat likt dessa (klicka på bilderna för att komma till butiken):


  • Plåtburkar (vilka som helst!) från Derrière la porte (klicka på bilderna för att komma till butiken):


Saker som jag behöver:

  • Pengar, money, dinero (detta är dock världens tråkigaste sak att ge bort!).
  • Stämapparat för ukulele (OBS! inte samma sak som en vanlig gitarrstämmare! fråga i butiken!). HÄR finns till exempel en.
  • En fin pyjamas i storlek 42/44 (L). Långa byxor och antingen t-shirt eller långärmad tröja (jag fryser!). Gärna svart, grå eller röd. Helst inte rosa.

Saker som gör det enkelt för julklappsköparen:


Saker som är lite medmänskliga:

  • Saker i Unicefs gåvoshop, till exempel myggnät, poliovaccin och skrivböcker till fattiga barn.

Saker som jag verkligen gillar:

  • Böcker, böcker och åter böcker! Jag har en lång önskelista på Bokus som redan har mailats till de som möjligtvis vill ge mig en klapp eller två. Om någon mer vill ha min fina önskelista med över 50 artiklar (om så bara av nyfikenhet!) så kan jag maila den till er.
  • DVD: Harry Potter and the Half-Blood Prince. Det vill säga den sjätte filmen som snart kommer ut på DVD.
  • Alla sorters musikinstrument, till exempel melodica, fiol och xylofon.

Jag tror att detta var allt. Nu kan ingen säga att jag inte har önskat mig något. Mamma och Emelie får gärna upplysa mormor om listan och pappa får gärna upplysa farmor och farfar om listan, ifall dessa är intresserade!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar