lördag 21 augusti 2010

Resultat?

Hur det gick på IELTS-provet? Ja, det undrar jag med! Först gjorde jag hördelen och självklart blev det precis som jag hade varit rädd för, nämligen att jag missade något för att det gick fort och för att man bara fick höra det en gång. Där försvann ett poäng eller två. Sedan var det dags för läsdelen och jag trodde att jag skulle dö. Man hade en timme på sig, men jag hade velat ha åtminstone en halvtimme till. De sista svaren var inte långtifrån gissningar. Det vore så himla typiskt om jag inte klarar det för att jag hade för lite tid.

Efter läsdelen var det dags för skrivdelen. Där kände jag att jag hade tillräckligt med tid i alla fall. Samtidigt hinner man inte så mycket mer än att skriva allt på rak arm och om man har tur hinner man läsa igenom det. Man har inte mycket tid att ändra sin text.

Efter skrivdelen fick jag vänta i drygt tre timmar. Efter väntandet hade jag den sista delen, taldelen (kan man säga så?). Det gick alltså ut på att ha en konversation på engelska med en engelsk person. Den här delen tog mindre än en kvart och var ganska lätt och behaglig, även om jag gjorde ett fel och inte kunde komma på något bra att säga på vissa frågor (eh, ja, vi kan väl nämna att jag till exempel hänvisade till artikeln om när Schyman bränner upp 100 000 kronor när han frågade efter en artikel som gjorde mig glad. bra där, Hannah!).

Usch. Jag har verkligen ingen aning om hur det här gick. Betygsskalan är 0-9 där 9 klassas som "expert user". Jag behöver ett genomsnitt på minst 7.5 med inget delprov lägre än 7. Om drygt 13 dagar får jag svaret. Fy.

Hoppas, hoppas, hoppas.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar