fredag 20 augusti 2010

Bokfynd

Jag var tvungen att cykla ner till skolan och lämna tillbaka ett par böcker till biblioteket. Det kändes tråkigt att cykla hem och jobba, så jag kom på ett svepskäl för att få knalla runt och kolla i några butiker (min kompis födelsedag). Sagt (tänkt) och gjort. Jag hittade inga födelsedagspresenter, men nog fyra böcker på ett antikvariat för sammanlagt 19 kronor, hurra! Två gav jag bort till Johanna eftersom jag vet att hon gillar författarna (Harry Martinsson och Kerstin Thorvall) och två behöll jag. Det blev två klassiker. Little Lord Fauntleroy av Frances Hodgson Burnett och Memento Mori av Muriel Spark. Bra böcker för tre eller tio kronor styck är lika med lycka!

Min webcam är så himla bra. Not.

(jag har för övrigt 146 artiklar i min önskelista på Bokus. bookworm, ja)

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar