tisdag 10 augusti 2010

Bli min vän!

Den lite för dåliga människan.

Ibland känner jag att jag vill skrika till de där coola, underbara personerna som man aldrig lyckas bli vän med. Som man inte träffar tillräckligt ofta. Som man inte lyckas visa hela sin personlighet. Som man känner sig lite för dålig för. Vänners bekantas bekanta. "Men hallå! Se mig! Jag är nästan lika bra som du! Ser du mig inte? Här är jag! Jag har bra åsikter och värderingar och jag kan spela lite gitarr. Jag skriver egna låtar och jag kan typ flytande franska. Är du inte lite intresserad i alla fall? Lite imponerad? Men snälla, se mig då! Varför vill du inte umgås med mig? Utstrålar jag inte mitt underbara jag? Jag säger kanske inget vettigt när vi ses, men jag är en vettig människa, det lovar jag! Snälla, se mig! Bli min vän!"

Men jag gör det aldrig.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar