torsdag 9 april 2009

Oops! I did it again!

Aj, då. Nu var det visst sent igen. Läggdags (och jag som ville sova vid tretiden idag! och sjutiden och...jamennifattar!). Jag har precis blivit klar med min första jobbtranskribering! Jag måste bara lyssna igenom filen en gång till och kolla lite smågrejer och sånt imorgon, sedan är det bara att skicka in den. Det känns bra! Hoppas att min före detta lärare (numera chef!) tycker att den är bra. Så att de inte säger upp mig innan jag ens har börjat!

Dagens nöjdhetsfaktorer: Jag kom precis fram till att jag kommer få minst 800 kronor för arbetet med transkriptionen! Helt otroligt! Jag måste ha världens bästa extrajobb! (synd bara att jag inte kan överleva sommaren genom att transkribera!) Inga mer föreläsningar den här veckan, nu är det tentaplugg som gäller, men jag är peppad! På fredag åker vi till EnDsville. Jag är på lite bättre humör nu!

Idag hade vi förresten en föreläsning med läraren som verkligen ser ut som Rivers Cuomo! Jag fattar inte! De måste ha blivit "separated at birth". Där sitter jag och väntar på att han ska ta fram gitarren och spela lite Weezerlåtar. Han ser precis ut som mannen på bilden (aka. Rivers).

/Hannah (klad hest)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar