onsdag 22 april 2009

Hannah - den dåliga vännen

Eh. Jag känner mig som världens sämsta vän. Jag bakade bröd tidigare ikväll och tänkte att jag skulle bjuda min vän Alex som bor hos oss för tillfället. När brödet är inne i ugnen kommer jag på att jag har nötter i degen! Nötter! Alex är ju nötallergiker. Smart, Hannah! Det värsta av allt är att vi pratade om hennes allergier bara någon timme innan brödbaket. Ännu smartare! Så nu känner jag mig som en dålig vän, alternativt en kompismördare (ja, vem vet vad som hade hänt om jag hade kommit på det efter att hon hade smakat på brödet?!). Usch, vad hemsk jag är!

Dagens nöjdhetsfaktorer: Idag har jag varit riktigt alert. Eller något. Jag har jobbat mig igenom en grammatikdag (klockan 09-15), jobbat en timme, pluggat lite på kvällen, samt bakat bröd. Jag känner mig duktig, helt enkelt!

Nu är det verkligen dags att sova. Imorgon ska jag upp innan sju och tvätta. Yippiedoo...

Bonne nuit !

/Hannah (dålig vän, men en aktiv sådan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar