måndag 20 april 2009

Dålig idé

Lite godis på det, kanske? Det hade inte varit helt fel! (jo, egentligen, men nu pratar vi om själva suget, inte konsekvenserna!)

Jag har för tillfället huvudvärken från helvetet och har därför haft svårt att både plugga och jobba idag (läs: förutom seminariet idag har jag inte gjort ett skit). Varken glasögon eller ipren hjälper. Är det för att jag är sockerberoende som jag får huvudvärk? Är det socker jag behöver? (läs: godis/glass/allt som är superonyttigt) Folk som dricker kaffe varje dag kan ju få abstinensbesvär och jag är helt säker på att ett sockerberoende kan leda till samma problem.

Jag vill äta onyttigheter och sedan sova. Fast så blir det nog inte. Typiskt.

/H

1 kommentar:

  1. Enligt min läkare finns det inget som heter sockerberoende. Länkar till artikeln han skrev om det:

    http://www.diabetes.se/Templates/Extension____3293.aspx

    SvaraRadera