tisdag 5 juni 2012

Sommarböcker

Något av det bästa jag vet är att välja nästa bok jag ska läsa. Jag har alltid en massa böcker i bokhyllan som jag vill läsa. Kan ni då tänka er lyckan att välja ut alla böcker jag ska läsa i sommar?! Nästa vecka åker jag till Ed för att sommarjobba. Självklart måste jag ha med mig en del böcker för att klara sommaren. Eftersom jag vet att jag inte kommer hinna/orka läsa så mycket som jag vill har jag begränsat mig till tio böcker (plus två seriealbum). Det var väldigt svårt att välja, men det blev några klassiker, några barnklassiker, någon svensk bok och lite samtida engelska romaner. 

Sommarbokshögen.

Hela listan: The Magicians - Lev Grossman, Att springa - Maria Sveland,  A Room of One's Own  - Virginia Woolf, Peter Pan - J.M. Barrie, Sense and Sensibility - Jane Austen, The Princess and the Goblin - George MacDonald, Through the Looking-Glass - Lewis Carroll, What Katy Did - Susan Coolidge, Mr Vertigo - Paul Auster, Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl, Ja till Liv!  - Liv Strömquist, Einsteins fru - Liv Strömquist.

Nu kom jag precis på att jag inte har med en enda fransk bok i högen. Detta måste jag åtgärda! Det blir nog ett par franska böcker också (antagligen Anna Gavaldas Je l'aimais och Candide av Voltaire). Och plötsligt blev det minst 12 böcker (plus två seriealbum!)...

Vad vill ni läsa i sommar?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar