torsdag 7 juni 2012

The Hunger Games

Igår gick jag och Lasse på bio och såg The Hunger Games. Jag är så glad över att jag hann se den på bio! Det var ju inte särskilt längesedan jag läste ut boken. Gissa om jag var spänd på att se filmen!

Trots att jag visste om vad som skulle hända tyckte jag att även filmen var ganska spännande. Den var ganska trogen boken, även om vissa saker var ändrade och vissa personer hade tagits bort helt. Jag tyckte att slutet hade kunnat vara lite mer exakt som det i boken. Annars tyckte jag ändå att saker och ting var ungefär som jag hade föreställt mig. 

Jag tyckte om filmen. Lasse tyckte att den var lite för snäll och barnvänlig, vilket jag kanske kan hålla med om till viss del. Jag kan tänka mig att jag gillade filmen mer för att jag visste mer än Lasse eftersom jag har läst boken. Jag kände till fler detaljer om bakgrundshistorien och varför karaktärerna gjorde som de gjorde. 

Jag tycker definitivt att ni ska se den här filmen, men läs boken först! Nu vill jag läsa de två andra böckerna i den här trilogin.

HÄR kan ni se trailern! 

Nu ska jag faktiskt strax iväg och gå på bio igen. En förhandsvisning med Lisa. Mer om detta senare eller imorgon.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar