onsdag 26 januari 2011

Ond cirkel

Vänta, hur var det nu? Var det bra att vara vaken vid tre på natten en vardag? Nehej, inte det? Nänä. Men det blir ju en ond cirkel. Igår kom jag hem från Paris vid ett på natten. Sedan var jag tvungen att göra en liten skoluppgift innan jag lade mig. Plötsligt var klockan halv tre; oj, dags att sova! Och nu är klockan snart tre. Det finns alltid något att kolla på nätet. Utbildningar, blogginlägg, mail och Facebook. Om jag har tur somnar jag innan fem. Det brukar ta minst en timme att somna, även om jag är trött. Jag och Johanna har kommit fram till att jag borde uppsöka en läkare och be om insomningstabletter inom en snar framtid. För det blir väldigt problematiskt när jag inte somnar förrän klockan sex på morgonen men måste upp till skolan eller till jobbet. Det har hänt. ZombieHannah.

Det är sådant här jag egentligen drar mig för att skriva. Varför skylta med sina pinsamma sömnproblem liksom?

Nej. Dags att sova. Eller, snarare, dags att försöka sova.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar