fredag 21 januari 2011

Burlesque - en filmrecension

Igår var jag och Erica på en gratis förhandsvisning av filmen Burlesque. Jag hade extremt låga förväntningar, särskilt med tanke på den förra förhandsvisningen jag såg. Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Jag glömde för en stund bort att jag tycker att Christina Aguilera är vidrig, så jag antar att hon inte är sämst i världen på att skådespela (nej, det är det väl Kristen Stewart som är?). Filmen var förvisso väldigt förutsägbar, vilket de flesta i genren brukar vara, men det fanns mycket energi och den var sådär trevligt feel-good och go-for-your-dream. Lite som Coyote Ugly, fast burlesque och bättre. Den är däremot långt ifrån Moulin Rouges kvalitet (men den kommer väl alltid vara bäst?).

Hur som helst tyckte jag att det var en ganska trevlig filmupplevelse om man inte har höga krav på djup när man ser den och ifall man klarar av Aguileras konstanta wailande genom halva filmen (det går nätt och jämnt!). Den var snygg (särskilt Cam Gigandet, heh!), rolig och söt. Se den om du vill ha något trevligt och lättsmält en kväll.



/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar