söndag 9 januari 2011

Denna dag, ett liv

Ja, det var kanske inte jättesmart att gå på Johanna och Malins lilla fest igår. Och dricka vin. Och stanna till två. Med tanke på att skolan började vid nio. Och höll på till tre. Och jag somnade nästan. Trettio gånger.

Sedan stack jag till Johanna och korrekturläste hennes kandidatuppsats. Där snodde jag dessutom ett par koffeintabletter. De funkar sådär. Nästa gång ökar jag dosen. Lätt att jag ska köpa koffeintabletter! (och far och mor, ni kan icke säga något för ni dricker kaffe varje dag, ha!) Men frukta icke, mina vänner! Min vän Malin som är sjuksköterska har sagt att koffeintabletter inte har några biverkningar (ja, detta kanske inte stämmer om man käkar en hel burk, men ni förstår).

Och nu är jag hemma och måste rätta uppsatser som ska vara rättade och betygsatta till imorgon klockan kvart över ett (helst innan eftersom jag måste ta mig till jobbet också). Sista dagen med mina elever. Fy, vad trist.

Jag håller på att somna. Och jag tänker farliga tankar. "Om jag går upp klockan sju hinner jag nog rätta 22 uppsatser..." Trots att jag vet att jag aldrig går upp när jag ska. Jag är för trött. Det är alltid bättre att vara uppe lite längre än att gå upp lite tidigare. I alla fall när det gäller mig.

Men vad svamlar jag om? Ni bryr er ju inte om det här! Och, än viktigare, varför skriver jag blogg när jag borde rätta alternativt sova?

Gute Nacht.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar