fredag 18 juni 2010

Tråkfredag

Jaha. Nu är det visst inte fint väder längre, vilket väl tyvärr betyder att jag måste börja ta itu med allt på min ovanligt tråkiga att-göra-lista. Transkribera, plugga, städa, packa... you name it. Tiden börjar rinna ut och jag har sjukt mycket att göra. Vet inte riktigt hur jag ska hinna allt med tanke på att jag ska åka bort på midsommar, flytta, sedan bär det av till Roskilde och en vecka efter det åker jag till England och jobbar i tre veckor. Det är fullt upp på schemat, med andra ord. Och just nu är det de tråkiga sakerna som måste göras. Blä.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Men visst är det typiskt att det dåliga vädret kommer precis till helgen? När man väl är ledig.. Önskar nu att jag hade bett om i alla fall 1 vecka ledigt i sommar. Vet att jag bara jobbar 50% men känner mig ganska sliten efter flytt och operation och allting.

    Men du ska se att allt blir bra, det är jobbigt att flytta men skönt när det väl blir gjort (om man inte är som jag som inte orkar packa upp lådorna i vardagsrummet.. har några i förrådet också men de SYNS ju i alla fall inte!)

    Och England blir kul ska du se. Då blir det värt det att göra lite tråkigt. Tror jag. Fast det är ju lika tråkigt för det :P

    SvaraRadera
  2. Ja, en veckas ledigt att borde du verkligen ha fått! Även om det "bara" är 50% så känns det ju som mer för dig. Går det inte att fixa, tror du?

    Ja, jag längtar tills flytten är klar. Ska bli så skönt! Du borde förresten säga till Amanda att komma och hjälpa dig packa upp, det är hon nog sugen på! :)

    Ja, jag hoppas att det blir kul i England. Och ja, det är ju som sagt lika tråkigt trots att man får "belöningar" efteråt.

    SvaraRadera