måndag 28 juni 2010

5 saker jag vill gnälla om

(jag ska dock försöka att inte gnälla i varje inlägg hädanefter)

  • Min visdomstand är borta. Det blöder och gör ont och jag hatar mig själv som inte sköt upp detta. Det här var verkligen det sämsta tillfället att göra det. Jag håller ju på att flytta och tandläkaren sade att jag helst ska käka flytande en vecka. Och att blödningen kan hålla i sig lika länge. Eh. Jag åker till Roskilde på onsdag. Jomentjena, det blir nog skitbra. Jag får helt enkelt dricka bort smärtan.
  • Jag hinner/orkar inte göra mina tusen grejer. Jag kreverar av bara tanken. Flytt, skola, jobb och blablabla.
  • Jag hinner inte njuta av värmen och sommaren. Jag har snarare problem med värmen nu när jag flyttar.
  • Trots att jag tränar en massa och håller på så märker jag ingen större skillnad när det kommer till kroppsfett. Orkar inte ha det såhär. Har aldrig haft fettvalkar på ryggen förut och jag kan meddela att det inte är skönt. Särskilt inte när man svettas.
  • Just nu känns allt bara så himla jobbigt. Och jag känner mig som världens mest bortskämda människa när jag tänker efter. Så himla hemskt är det väl inte, liksom. Det finns ju miljoner människor som har det så mycket sämre och jag har mage att klaga. Nackskott på det.

Nåja. Jag har en del att vara nöjd med också. Ska försöka knåpa ihop lite nöjdhetsfaktorer inom en snar framtid. Nu blir det spansk film med Johanna!

/Hannah (gnällspiken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar