lördag 5 juni 2010

I fucked it up

Nej, nu orkar jag inte mer. Skit och åter skit. Nu kanske jag inte får lägenheten trots allt. På grund av ett missförstånd. Orkar jag ens skriva om det?

För att få en lägenhet på AFB måste man inte bara ha längst kötid. Man måste också skicka in intyg från Ladok för att visa att man uppfyller alla kriterier för att bo där, samt visa en kopia av sitt studentkort. Sista datumet att göra detta var den 6/6. Trodde jag. Egentligen var det visst den 4/6. Alltså igår innan klockan tolv på natten. När jag såg påminnelsemailet? Klockan 03.00 inatt, det vill säga tre timmar försent. Jag höll på att svimma när jag såg det.

Påminnelsemailet kom i torsdags, men jag har haft problem med internetuppkopplingen till min stationära dator där jag har min outlookmail och har därför använt min laptop istället. Jag har alltså inte kunnat kolla den mailen förrän inatt. Ödets ironi, eller vad?

Anledningen till att jag inte skickade alla intyg direkt, vilket är vad jag vanligtvis skulle göra, är att jag själv inte har en skrivare med scanner. Den är Davids och det har dröjt lite innan inscanningen av studentkortet har kunnat fixas. Allt har krånglat helt enkelt och detta har nu resulterat i att jag kanske inte har någonstans att bo i augusti.

Jag dör. Jag tror verkligen att jag dör. Om det ska gå åt helvete på grund av det här missförståndet och en försening på ungefär tre timmar. Om jag inte har någonstans att bo i augusti hoppar jag från en bro (bildligt talat).

Det går inte att få tag på AFB under helgen, så jag får helt enkelt vänta till på måndag och hoppas att de svarar på mitt mail snabbt. Antagligen kommer jag ringa dem så fort de öppnar.

Helvete.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar