torsdag 24 juni 2010

Gårdagens middag

Igår fick Erica, Joan och jag himla god mat hos Helena. Hon hade gjort cannelloni à la Jamie Oliver (jag tror att DET HÄR är receptet hon använde) och supergott bröd, focaccia. Det var verkligen himmelskt gott och jag drömde som vanligt om att ha en egen kock hemma.

Helena, mästerkocken herself!

Den urgoda focaccian med tomat. Har jag sagt att jag älskar bröd?

Joan och Erica.

Det dröjde lite innan cannellonin var klar, så vi tjuvsmakade på brödet.

Här är min tallrik. Cannelloni, focaccia och ruccola.


Här är Ericas tallrik. Hon och de andra åt ugnsbakad tomat med lök också, men jag skippade det eftersom min tunga ogillar tomat.

Helena och Joan försöker visa att de kan ha öppna ögon på kort, vilket inte syntes på vissa av de andra bilderna!

All in all, en mycket fin kväll med god mat och fina vänner.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar