onsdag 12 maj 2010

Nej, jag dog inte

Japp. Jag överlevde hela dagen. Trots att jag fick en heldag istället för en halvdag på skolan. Jag arbetade mig uppifrån och ner. Från nian till sjuan till sexan till tvåan och förskolan och fritids. Galet. Och jag blir mer och mer tveksamt inställd till mitt yrkesval. Men, men. Jag överlevde trots allt. Jag måste bara bli lite mer som Sue Sylvester. Ganska mycket mer. Jag tror dessutom att det blir bättre och bättre ju mer man jobbar (hoppas jag?!).

Jag hade gärna provat att vikariera på gymnasiet också eftersom det troligen är där jag kommer jobba i framtiden. Jag försöker intala mig själv att gymnasieelever är lite mer lydiga och samarbetsvilliga, men vad vet jag? Det hade varit trevligt att se om detta stämmer eller inte innan jag hoppar på lärarprogrammet i höst.

Nu ska jag kolla på Glee.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar