måndag 17 maj 2010

Alla borde ha en partner in crime

Åh, så mycket bättre det känns nu! Plötsligt har de mest akuta problemen löst sig. Jag har en himla fin vän (min partner in crime, såklart) som låter mig låna hennes lägenhet i sommar. Jag ska nu säga upp lägenheten som ska vara tom och ren den sista juli/första augusti. Eftersom jag åker till England och jobbar den 13:e juli måste jag flytta ut mina grejer innan dess. Jag vill/kan inte betala ännu en hyra för en ny lägenhet i juli så därför kommer jag flytta in mina saker i min väns då tomma lägenhet. Som tur är har hon hyresfritt på sommaren och ska ändå flytta ut innan sommarens slut. Med andra ord kan mina möbler stå i hennes lägenhet tills vi kommer hem från England i början av augusti. Bäst av allt: hon har också sagt att jag får bo gratis i hennes lägenhet i augusti, eftersom hon ändå inte har någon hyra då. Jag behöver alltså inte flytta in i en ny lägenhet förrän i september. Kan ni fatta vilken fin vän jag har!? Det kan knappt jag göra.

Det är himla skönt att de värsta problemen är lösta. Trots det är det mycket som ska klaffa. Jag hoppas att tillräckligt många kan hjälpa mig att flytta över mina grejer till min väns lägenhet i juli. Och att jag sedan får hjälp att flytta när jag väl byter till min nya lägenhet. Men sådant brukar väl lösa sig? Det är ju därför man har Facebook; så att man kan skapa ett "event" som människor kan anmäla sig till.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar