söndag 30 september 2012

Läget just nu

Förlåt för att jag inte har skrivit på flera dagar! Jag har definitivt haft fullt upp. I onsdags och torsdags flyttstädade jag lägenheten i Lund. I torsdags var det också bokcirkel i Malmö, så jag åkte dit för den och åkte sedan tillbaka till Lund på kvällen och städade klart. Som tur var erbjöd sig Liora att hjälpa till och körde mig dessutom hem efteråt. Så himla snällt! 

I fredags sade bovärden att min flyttstädning var perfekt, vilket gjorde min dag. Efter det lämnade jag in nycklarna, så nu är lundatiden något som tillhör det förflutna. Fint så! Den nya lägenheten är nämligen jättefin, jättestor och ligger så himla bra till. Perfekt!

Igår satt jag i tv-rummet och njöt av tillvaron.

Idag har jag äntligen fått hjälp med att byta plats på garderoberna och bokhyllorna i mitt rum, samt monterat ihop sängen (hittills har jag legat på madrassen utan sängram). Nu kan jag alltså packa upp alla böcker och kläder och snart komma i ordning. Så himla skönt. Mitt rum har varit väldigt kaosartat och kanske förblir det ett par dagar till.

Imorgon är det dags att jobba med min partner in crime igen. Vi har trots allt en magisteruppsats att skriva och nu börjar det bli tight med tid. Isch! Det är tur att vi är två i alla fall.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar