måndag 1 oktober 2012

Jag har fått jobb!

Jag började skriva ett långt, krångligt blogginlägg. Men det är ju inte så krångligt egentligen. Idag fick jag reda på att jag har fått jobb som fransklärare (17%) på gymnasieskolan runt hörnet som är en av Malmös bästa och mest populära skolor. Det hela var lite av en slump eftersom jag egentligen bara mailade och frågade kontaktpersonen om det ens var någon idé att söka jobbet när jag har fyra veckors heltidspraktik som jag måste göra för att bli minst godkänd. Först fick jag ett negativt svar men bara ett par dagar senare ringde rektorn och ville att jag skulle komma på intervju i fredags. Och nu har jag alltså ett jobb!

Jag börjar på onsdag. Jag kommer hålla i en lektion på onsdagar och en lektion på fredagar. Det känns så spännande och kul! Dessutom är det skönt att veta att jag har en, om än ganska liten, inkomst. Om allt går bra fortsätter jag jobba hela nästa termin också. Då borde jag klara hyran ett tag till. 17% är trots allt himla mycket bättre än 0%.

Imorgon ska jag gå till skolan och skriva på anställningskontraktet. Just nu har jag ingen aning om vad min lön är. Det är också lite spännande!

Just nu känns det som om allt nästan löser sig av sig självt. Det är en fin känsla.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar