fredag 1 juli 2011

Sommardag och sommarläsning

Idag har både jag och Maria varit lediga. Det har varit så himla skönt. Även om solen inte har skinit så mycket har vi njutit av vår lediga sommardag. Vi har gått runt sjön (shocker!), tvättat kläder, handlat mat, lagat mat och gjort matlådor. Men det bästa vi har gjort har varit att sitta i hammocken och läsa böcker och äta jordgubbar. Jag fullkomligt älskar min bok! (se föregående inlägg) Det är ju en barnklassiker, men det står så många fina saker i den. Till exempel skriver författaren så himla roligt om kvinnlig rösträtt (och då gavs boken ut 1912). Läs bara detta: "Oh, I tell you, Daddy, when we women get our rights, you will have to look alive in order to keep yours." Haha, jag älskar't!

Och en annan favorit: "I'd rather know you than French." Det uttrycket skulle jag gärna använda, men då får det verkligen vara till en speciell person, för jag älskar att kunna franska.

Ja, så nu vet ni vad jag gör om (de lediga) dagarna. Läser fina ord och käkar jordgubbar. Finfint!

Imorgon ska jag jobba natt. På lördag och söndag också. Det är visserligen sovande natt, men jag är lite nervös, för det är absolut första gången jag jobbar natt överhuvudtaget. Jag kommer vara helt ensam personal och alltså ha ansvar för en massa. Wish me luck!

Dags att sova så att jag orkar med helgen. Bonne nuit !

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar