onsdag 20 juli 2011

Jobbångest

Aaah! Jag har redan lite ångest inför jobbet imorgon såhär efter två dagars ledighet. Man tänker att man ska hinna göra en massa bra saker när man är ledig, men man tar det mest lugnt och får jobbångest för tidigt. Det är inte det att jag ogillar mitt sommarjobb, jag tycker om det väldigt mycket, men det är fint att vara ledig och mindre fint att jobba sex dagar i rad och sluta klockan tio nästan alla dagar. Och så verkar det som om delar av örebrofamiljen kanske kommer till helgen. När jag jobbar som mest. Åh, typiskt!

Men jag tänker positivt. Jobbet är alltid värst precis innan man börjar; när man väl jobbar går det finfint. Dessutom tjänar jag pengar och efter de här sex dagarna har jag gjort min värsta jobbperiod i sommar. Det blir bra. Det ordnar sig. Jag behöver de där pengarna.

Stackars Maria jobbar ungefär hela tiden. Hon har tagit på sig en massa extrapass på kvällarna, så hon börjar ofta halv åtta på morgonen och slutar halv tio på kvällen med få timmars rast. Isch!

Annars drömmer jag mig bort som vanligt. Jag ska försöka lära mig att leva i nuet lite mer. Det är så lätt att fastna någon annanstans. Eller vad säger ni?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar