lördag 30 juli 2011

5 saker som kändes sådär när jag gick runt sjön igår kväll

  • Att överhuvudtaget gå ut och gå runt sjön efter klockan sju en fredagkväll. Jag är väl medveten om att många människor är ute och rör sig vid den tiden för att komma till olika fester och dylikt och man är inte direkt superhet när man går fort i över 20 grader.
  • Att träffa på mina grannar och få det att låta som om Bella "Bellski Blues" The Dog verkligen inte gillar deras hund. Jag menade bara att hon inte gillar att hanhundar luktar på henne (med rätta, får jag säga!).
  • Att gå förbi en badande tysk familj som alla stannar upp och glor på mig och Bella när vi går förbi. Awkward!
  • Att möta en Alexander Skarsgårds-liknande person med genomborrande ögon sisådär en kvart ifrån rundans slut. Med andra ord när man ser som värst ut med svettigt hår och ansikte, samt en rosaröd nuna. Fy.
  • Att någon som jag tydligen känner körde förbi i sin bil och vinkade och tutade på mig när jag nästan var hemma igen. Vem var det? Min kusin? Någon jag har gått i skola med? Någon jag har jobbat med? Vem vet? Jag tror inte att jag egentligen vill veta vem som såg mig så.

Herregud, vilken mardröm! Det kanske inte verkar så jobbigt, men det kändes verkligen sådär. Nu funderar jag på att skaffa ett löpband istället. Eller kanske inte.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar