lördag 18 juni 2011

Bara lite blaj

Här i EnDsville händer det inte så mycket. Vi äter, sover och går runt sjön. Maria jobbar och min introduktion börjar på måndag. Jag borde fixa med uppsatsen och transkribera, men jag tycker att det är svårt när jag inte har en egen dator. Men, men.

Igår var jag på en utbildning i lyftteknik under några timmar. Den var helt ok och jag lärde mig en del. Jag passade på att fråga sjukgymnasterna om min ländrygg som jag lätt får ont i när jag har suttit framför datorn mycket (antagligen för att jag har en jättedålig hållning, id est jag sitter som en hösäck). De sade att man ofta får ont i ryggen för att man har för svaga muskler och att jag därför borde träna ryggen mer. Så nu har jag börjat göra plankan varje dag. För tillfället klarar jag bara en dryg halv minut, men förhoppningsvis blir det längre om ett tag. Om ni också har problem med ryggen kan det vara en bra övning att göra varje dag. Det tar inte särskilt lång tid. Dessutom kan man ligga på mage och sträcka upp ett rakt ben i taget så att man känner att det spänner i nedre ryggen.

Ikväll ska jag och Maria träffa lite vänner och dricka lite efter att hon slutat jobba. Det blir säkert kul!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar