onsdag 22 december 2010

Nu har jag kommit ikapp

Sådär. Nu har jag fixat och trixat med temabloggningen som jag har skippat de senaste dagarna. Som ni ser har jag fuskat lite och låtsats att jag skrev inläggen de dagar det var meningen att jag skulle göra det. Det blir bäst så. Så nu kan ni läsa lite extra.

Igår åkte jag till EnDsville. Jag träffade bästa Maria i Göteborg. Hon bor vanligtvis i Kina och det dröjer alltid minst ett halvår mellan våra träffar, ofta ett år. Det var ett kärt återseende och jag blev sugen på att åka till Kina i vår/sommar.

Idag tog jag det ganska lugnt. Jag borde ha skrivit på min satans hemtenta, men idag var första lediga dagen på länge, kändes det som. Och jag sov drygt åtta timmar inatt. Det var himla skönt med tanke på att jag hade sovit lika många timmar sammanlagt under de två senaste dygnen. Så blir det när man tar sitt jobb på allvar och rättar läxförhör till fyra på natten för att sedan gå upp vid åtta. Jag är störd.

I eftermiddags hälsade jag på hos Johanna. Det var jättekul att ses igen! Antagligen ska vi gå ut på juldagen här i EnDsville (haha, vilken grej!). Och så ska jag och Johanna fira nyår i Stockholm i år. Fint!

Nu på kvällen hade vi filmkväll hos storasyster. Fyra syskon, en film och en massa gott (fast jag skippade godiset).

Imorgon ska jag plugga och handla lite. Och baka chokladkola. Och göra marsipanfigurer. Och klä granen. Och ha uppesittarkväll med familjen. Jag gillar julen!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar