fredag 3 december 2010

4 saker som har irriterat mig idag

  • Människor som envisas med att gå till snabbkassorna där man scannar in allt själv, trots att de inte vet hur de funkar. Då går det verkligen inte fortare, särskilt inte för resten av kön.
  • Den gamle läraren som tittade frågande på mig när jag tänkte gå in i personalrummet. "Ja?" sade han. Jag bara "Eh, alltså. Jag är vikarie. Inte elev." Det är andra gången det händer på den skolan. Jag vet att jag har ett babyface, men vad fan!? Jag är ändå sex år äldre än de äldsta eleverna (vilket i sig är skrämmande!).
  • Faktumet att det är iskallt i min lägenhet.
  • Att jag har galet mycket att göra på mycket kort tid.

/H (aka. bitterfittan)

9 kommentarer:

  1. Jag blir glad när de frågar efter legitimation på systemet, lite ungdom kvar ;) /A

    SvaraRadera
  2. Jaha, vad hände med dag 10 då?

    \\Fadren

    SvaraRadera
  3. A: Ja, när man är över 30 kanske man blir glad.

    Fadren: I'm working on it.

    SvaraRadera
  4. Äsch, man får vara en bitterfitta ibland ;-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha vad roligt att de tror du är en elev!

    Meh, de har slutat be om leg från mig på systemet. Jag blir nästan ledsen det betyder ju att jag ser ut som att jag är över 25!

    SvaraRadera
  6. Haha, fast du ÄR ju faktiskt över 25. Plus fem!

    SvaraRadera
  7. Jaaa.. men jag måste väl inte SE UT som det?? :P

    SvaraRadera
  8. Men om man ser ut som minst 25 behöver de ju inte kolla. Så de kanske tror att du är 25 eller 26? :)

    Någon gång behövde jag inte visa leg i Ed, men det är nog för att de vet att jag är över 20. De känner säkert igen dig också.

    SvaraRadera