lördag 25 december 2010

Dag 30: Ett sista ögonblick

Precis innan tolv för drygt 24 timmar sedan. Det var någon minut till tolv. Till nästa dag. Till julafton. Till... wait for it... dagen då jag var tillåten att käka godis igen! Efter drygt tre månader. Jag och Johanna har ju en inte-äta-raffinerat-socker-tävling. Som har gått skitbra, om jag får säga det själv. Vi är tillåtna tre dagar med godis, sött, sötsaker. Innan nästa år. Jamennifattar. Jag var helt upprymd. Och nu är en dag borta. Imorgon försvinner en till. Och antagligen på nyårsafton.

Hur det kändes? Hur det smakade? Äsch. Antiklimax. Såklart. Det är väl sockerkicken man saknar, inte smaken. Fast det var gott med knäck och det var gott med Ris à la Malta. Men det blev för mycket och nu har jag ont i magen. Anti. Klimax.

Och härmed har jag avslutat temabloggningen.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar