söndag 12 december 2010

Dag 19: Detta ångrar jag

Oj. Vad ångrar jag egentligen? Jag måste säga att det känns skönt att inte direkt tänka på tusen olika saker man ångrar. Då kanske man inte ångrar så mycket? Ibland har jag valt fel, men i slutändan har det kanske ändå varit rätt. Jag gick inte "rätt" gymnasieutbildning för mig, men jag träffade flera fina vänner där som jag inte kan tänka mig ett liv utan nu, så det var verkligen inte helt fel.

Jag ångrar att jag slutade ta pianolektioner när jag var liten. Jag började med det i åttan igen. Om jag bara hade fått läraren jag hade i högstadiet hade jag kanske fortsatt med lektionerna när jag var liten och kunnat spela mycket bättre nu.

Ibland ångrar jag att jag slutade spela fotboll. Det var/är så himla kul och jag hade så bra kondis på den tiden. Jag saknar det faktiskt.

Något jag verkligen ångrar är hur jag betedde mig i typ mellanstadiet och början av högstadiet. Så mycket skitsnack och ibland var jag en himla dålig vän. Jag står nästan inte ut med tanken på hur hemsk jag var ibland. Men jag försöker att göra rätt för mig nu istället.

Jag kan ångra att jag har varit så blyg och inte vågat chansa vid vissa tillfällen. Till exempel när det kommer till killar jag har varit intresserad av. Hellre feg och olycklig än djärv och kanske lycklig. Ett himla dåligt motto.

Jag kan inte komma på något mer. Och det är nog bra. Kanske har jag förträngt det?

Ångrar ni något?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar