tisdag 3 april 2012

En sjal från Oman

När jag hämtade posten idag såg jag att jag hade fått paket. Från finaste barndomsvännen Anna. I paketet låg en sjal som hon har köpt i Oman. Hon tyckte att den mest låg och skräpade hemma och ansåg därför att den borde göra mer nytta hos mig. Och det har hon rätt i. Jag har redan hittat flera användningsområden för den!

Man kan gömma sig bakom den eller få sig själv att se lite mystisk och förförisk ut.

Man kan göra trolleritrick med den. Simsalabim, borta!

Man kan klä ut sig till sur gumma...

... eller använda sjalen som cape och bli en superhjälte.

Eller så kan man använda den som filt när man fryser.
 
Eller varför inte som sarong? Perfekt, ju!

Tack så hemskt mycket för sjalen, Anna! Du är för söt!

/Hannah (en sjal rikare!)

2 kommentarer:

  1. Ela Hannah! Kul att du gillade den! Ja, en sjal kan då alltid vara bra - (men inte femton styck...de kommer sällan till användning). Kanske kan du ha den när du ska vara påskkärring? Den är även en mycket bra vän när du reser, funkar super som liten filt! ha det gott min vän! Vi höres snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart gillade jag den! :) Och den har som sagt många användningsområden. :)

    Är du i Grekland nu? Isåfall hoppas jag att du är där i mitten av maj när jag kanske ska dit.

    Kram på dig! <3

    SvaraRadera