tisdag 3 april 2012

En fin påsk

Nu ser jag fram emot en fin påsk med familjen i Örebro. Det har nästan blivit tradition att jag åker dit över påsk. Det ska bli så himla skönt att ta det lugnt, umgås med fina familjen och äta en massa godis (jag och Johanna har bestämt att påsken är speciell och att vi därför får äta godis två dagar om vi vill, hurra!). 

Det bästa av allt är nog att jag inte tänker sitta med skolarbete i Örebro. Ofta har jag varit tvungen att skriva uppsatser och dylikt när jag har varit där. Allt från mindre uppsatser i olika kurser till kandidatuppsatser. Och det är verkligen inte kul att behöva sitta och skriva när man hellre umgås med familjen. Men ofta har jag valt att åka dit ändå så att jag i alla fall får träffa dem mer än när jag är hemma. Den här gången slipper jag alltså allt pluggande! Jag ska inte läsa en rad i kurslitteraturen och jag kommer inte heller skriva en rad i någon uppsats. Skönt!

Imorgon eftermiddag åker jag till Örebro. Men först ska jag sova och sedan gå på en föreläsning i Malmö. Sedan bär det av!

Vad gör ni i påsk?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar