onsdag 23 november 2011

Mitt livs största framgång

Det bästa jag har gjort i livet är inte året jag spenderade i Frankrike. Inte heller att mina tre dåliga noveller blev publicerade. Eller att jag har tre examina från Lunds universitet. Eller att jag kan skriva (ganska kassa) låtar. Eller att jag är en fena på korrekturläsning. Det bästa jag har lyckats med i mitt liv är något helt annat. Något viktigare. 

Mitt livs största framgång är utan tvekan att jag har hittat så fina vänner. Världens bästa. Vänner som alltid ställer upp. Som hjälper en att flytta och flyttstäda. Som lagar soppa åt en. Som lyssnar på ens problem. Som säger till en att gaska upp sig när man vältrar sig i olycka och tar på sig offerrollen. Som kommer med bra råd. Som alltid står på ens sida. Som har samma värderingar. Som i svåra stunder påminner en om att man är en fantastisk person som förtjänar bättre. Som man skrattar ihjäl sig med. Som man filmar galna videos och tar galna kort med. Som pussar och kramar en. Som älskar en för den man är. Som är de bästa vännerna man kan ha.

Jag tror inte att ni förstår hur mycket ni betyder för mig. Jag är så tacksam, glad och nästan förvånad över att ni vill vara mina vänner. Jag som är så tråkig (nu vet jag att ni blir lite sura. ni blir alltid det när jag säger liknande saker om mig själv)! Det jag ville säga med det här inlägget är helt enkelt att ni är fantastiska och att jag inte kan tänka mig ett liv utan er. Sådetså.

(och käraste storasyster, du ingår i samma kategori, men det vet du väl?)

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Okej, du skrev det själv men jag poängterar det ändå. Säg inte dåliga saker om dig själv! Du är inte tråkig, dina noveller är inte kassa och du skriver inte dåliga låtar. Du är superduper, oerhört imponerande och helt fantastisk! Sådetärså... /Erica

    SvaraRadera