onsdag 2 november 2011

Hannahs långa önskelista

Här kommer min årliga långa önskelista inför julen. För det är roligt att önska sig saker, även om man inte får dem. Jag vet att jag som vanligt är riktigt tidigt ute, men jag gillar själv att börja handla julklappar tidigt, därav så tidigt. Följande saker önskar jag mig i år:

  • Pengar. (fattig student, remember?)
  • Filmer på DVD: 500 Days of Summer, Harry Potter och dödsrelikerna del I och del II, Amélie från Montmartre, Tillsammans är man mindre ensam, Eternal Sunshine of the Spotless Mind och Inception.

  • Serieboxar på DVD (jag har ingen av följande så jag önskar mig först och främst den första säsongen av alla serier): 30 Rock, Black Books, Chuck, Coupling, Glee, The Big Bang Theory, The IT Crowd och The Office (både den brittiska och den amerikanska). Finns till exempel HÄR eller HÄR.


  • Seriealbum: Einsteins fru, Hundra procent fett och Ja till Liv! av Liv Strömquist. Jag är din flickvän nu och Mina vackra ögon av Nina Hemmingsson. Zelda av Lina Neidestam. Nemi 1 av Lise Myhre. Finns till exempel HÄR.


  • Penguinmuggar, penguintygpåse och penguinpennor. Gärna Jane Austen, Charlotte Brontë eller Charles Dickens. Det här är tredje och sista gången jag önskar mig detta. Jag får helt enkelt köpa sakerna själv om jag inte får dem i present. HÄR kan man i alla fall köpa dem, samt i vissa bokhandlar.


  • Alla sorters musikinstrument. Till exempel elgitarr, stålsträngad gitarr, melodica, fiol, xylofon och olika sorters maracas.


En melodica.

  • En locktång. Då menar jag en riktig locktång. Ni vet?
  • En digital systemkamera. Men det kan jag ju glömma! Ville bara skriva't ifall någon hinner bli miljonär innan jul.
  • En specialskriven låt från Max Bemis. Jag skulle dö på direkten (glädjedöden menar jag då)! Jag skulle definitivt dö på fläcken om han ringde mig också. Det sjuka är att detta kan bli verklighet om någon är villig att betala för't (I think not). Om jag mot all förmodan får en låt hoppas jag att den handlar om mig. HÄR kan man köpa Max Bemis specialskrivna låtar. Coolt!

Det var allt jag kom på. Och det var ganska mycket!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar