tisdag 29 november 2011

Ålandskryssning

Åh, vi hade det så kul och galet och bra i lördags och söndags! Tidig lördagsmorgon tog jag tåget mot Estocolmo. Jag anlände några timmar innan båten skulle gå och därför passade jag på att ta en fika med bästa Johanna, min fina barndomsvän från EnDsville. 

Lite fika!

Bästa Johanna.

Födelsedagsbarnet Alex och hennes karl Jocke på båten.

Ludde och Jonathan var också med (aka. mina hyttsambos).

Jag gillar dessertbufféer!

Här började det uppenbarligen bli suddigt.

Turturduvorna viskade hemligheter. 

Kvällens tema skulle man kunna säga.

Alla fem drack min favoritdrink Strawberry Daiquiri. Så god!

Man måste skratta lite när man ser den här bilden!

Man kan definitivt säga att många av mina fördomar besannades. Men jag hade ändå så himla roligt eftersom jag umgicks med ett så bra gäng. Vi skrattade, åt, drack och dansade hela natten lång. Det enda tråkiga var att båten gungade väldigt mycket runt tre-fyra på morgonen och jag blev därför lite sjösjuk. Dessutom fick jag inte köpa åksjuketabletter eftersom jag svarade ja på frågan om jag hade druckit alkohol. Oh, well. Det löste sig med lite mat och att gå och lägga sig.

Med tanke på hur kul den här kryssningen var kan jag tänka mig att göra om det. Fast jag måste säga att jag  tycker att det är märkligt att man åker till ett annat ställe men inte ens går iland (man kommer till Åland mitt i natten/tidig morgon och märker det inte ens). Jag vet att folk bara åker för att festa, men jag hade gärna sett lite av Åland när jag nu ändå betalade för att åka dit.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar