torsdag 24 november 2011

Bad --> Good?

Första halvan av den här veckan har varit hemsk. Absurd. Allt har varit kaos, både fysiskt och psykiskt. Imorse kom droppen som fick bägaren att rinna över när jag lyckades åka med fel tåg. Jag hamnade i hålan Billeberga där tågen bara går en gång i timmen. Jag fick vänta 45 minuter på nästa tåg som gick tillbaka till Lund. Väl i Lund var pendlingstiden över och där fick jag vänta ytterligare 40 minuter. All in all kom jag två timmar och tjugo minuter försent till praktiken. Herregud! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag satt i Billeberga imorse. Som tur var hann jag till skolan i tid till fransklektionen jag skulle hålla. 

Veckan började som sagt illa. Men från och med i eftermiddags tror jag (hoppas jag!) att det vände. Då umgicks jag nämligen med fina vänner och mamma ringde och sade att jag får en dryg tusenlapp retroaktivt från sommarjobbet eftersom jag fick för låg timlön första månaden. Finfint!

Bildbevis från Billeberga. Jag var rädd att min handledare inte skulle tro på den här närmast fantastiska berättelsen.

Pepparkakscheesecake och varm choklad på Lilla Kafferosteriet i Malmö. Dyrt som attan, men väldigt gott!

Finaste Malin var med.

 Sedan var det traditionell soppkväll hos Johanna. Philip, Karin och Amanda var också där. Vi åt och pratade kärleksproblem. 

Amandas lilla Molly var med. Så himla mjuk och fin!

Så galet bra eftermiddag och kväll med galet bra människor. Precis som det ska vara!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar