fredag 31 augusti 2012

Sista sötsaksdagen på ett tag

Den här dagen har verkligen gått i sötsakers tecken! Idag åkte nämligen Lisa, Karin och jag till Helsingborg för att gå och fika på finfina 50-talscaféet Ebbas fik. De har tre stora kakdiskar och det är alltid svårt att välja vad man ska äta. Dessutom är alla kakor och pajer väldigt stora. Ja, ni förstår säkert att jag och mina vänner älskar det här stället! Det är ett måste när en besöker Helsingborg. Jag hade inte varit där på flera år så idag kändes det verkligen som om det var dags att gå dit igen.

En massa cheesecakes och kakor. Yum!

Kakor och cookies (väldigt stora sådana!).

Mer onyttigheter.

Till slut valde jag en bit morotskaka och en chailatte. Yummy!

Det bidde visst inga bra bilder på Lisa och Karin. Sorry!

Efter fikat åkte jag och Lisa till köpcentret Väla utanför Helsingborg. Där gick vi i några affärer innan det var dags att åka hem. Väl i Lund igen passade jag på att gå inom Abrick Macaronn och köpa några macarons. Idag är det nämligen min sista sötsaksdag på ett tag. Jag och Johanna ska tävla/samarbeta igen. Regeln: Bara äta sötsaker en gång i månaden. Så eftersom jag inte har ätit så många macarons i sommar tänkte jag att det passade bra att köpa några idag.


En liten ask med något gott i!

Ägaren var himla snäll och gav mig en extra macaron gratis. 

Aprikossmak. Yum!

Jag kommer nog hamna i en sockerkoma snart. Men det passar bra, för från och med imorgon är det bara en sötsaksdag per månad som gäller. Bring it on!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar