torsdag 23 augusti 2012

Minisemester på Mölle Camping

I måndags åkte jag och några vänner till Lisas familjs husvagn som står på Mölle Camping. Tre av oss åkte hem igår (en dag senare än de andra) och hade alltså en minisemester på två dagar. Lite såhär såg det ut:

I måndags åt vi grillat till middag.

Erica var glad och gillade grönsaker.

Lasse var också där.

Vi hade tur med vädret, särskilt med tanke på att det finns en pool på den här campingen. Plötsligt kändes det som om vi var utomlands. Lyxigt!

Lasse och Erica åkte hem under tisdagen. Då var det bara Karin, Lisa och jag kvar. Vi tyckte att ett slottsbesök var en god idé. Själv älskar jag nämligen allt som har med slott, herrgårdar och slottsträdgårdar att göra. Därför begav vi oss till Krapperup Slott, bara ett stenkast från campingen.

Det lite sneda slottet.


Där fanns till och med en vallgrav!

Vallgrav.


Märkliga men vackra träd fanns det gott om.


Karin och Lisa och lille Bob.


Här anade vi att vi var på väg mot något magiskt.

Plötsligt promenerade vi i en sagovärld.


I dammen såg vi stora fiskar.

Där fanns också en trädö.


En vill nästan bo på den här trädön!

Så himla vackert!

Magiskt. Helt oredigerade bilder dessutom.

 Slottet hade såklart en egen rosenträdgård.


Hela den här minisemestern har varit så fin! Och jag är så glad att jag fick se det här fina slottet och den ännu finare slottsträdgården. Dessutom hade jag världens bästa sällskap under hela semestern. Tack Lisa, Karin, Erica och Lasse!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar