torsdag 2 augusti 2012

Instagramat under Johannas snabbvisit

Min fina vän Johanna kom och hälsade på från Skåne i måndags när hon ändå hade vägarna förbi Göteborg som inte ligger alltför långtifrån Ed. Igår åkte hon tillbaka till Skåne, men vi hann med ett par saker trots att hon inte stannade så länge. Här kommer några foton som jag har lagt upp på Instagram:


I måndags kväll gick vi "fram på Ed" som en säger och köpte lite godis inför vår filmkväll. På vägen ville Johanna prova att stå på Terassparkens scen.

I tisdags åkte vi till Robins familjs loppis. Där fanns det som vanligt en massa fina saker.

En ville ta med sig en massa saker hem. Jag hejdade mig själv från att köpa något, men Johanna köpte ett par småsaker.

Efter loppisen åkte vi till Gammelgården i Bengtsfors. Där tittade vi in i Halmens hus, njöt av utsikten över Bengtsfors och fikade på cafét.

I tisdags kväll länsade Johanna och jag bokhyllorna hos mamma. Familjen ska nämligen flytta till en lägenhet och kommer inte ha plats för så mycket böcker. Johanna satsade på arbetarlitteratur och jag satsade på klassiker.

Andra saker vi gjorde: fika hos mormor, TP-spel mot mamma och Anders, läsning och sommarpratslyssning.

Det var den visiten. Igår morse kunde jag inte riktigt förstå att Johanna redan skulle åka hem. Det kändes så trist. Men idag är det exakt två veckor tills jag åker hem till Lund igen, så det går bra ändå. Jag längtar faktiskt hem nu. Mest av allt till mina vänner, men jag saknar även min lilla lägenhet och min gitarr.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar