fredag 9 juli 2010

Kanske?

Tydligen är inte hela min framtid körd. Jag kanske kan komma in på masterprogrammet i engelsk litteratur trots allt. Fast det hela är lite trixigt. För det första måste jag ha turen att det finns några platser över eftersom jag inte har valt programmet som förstahandsval och inte längre kan ändra prio (det har nu strukits till förmån för lärarprogrammet). Sedan måste jag göra ett engelskt språktest, IELTS, och få höga betyg för att få gå programmet. Detta test kostar drygt 1900 kronor och det blir lättast om jag gör det i Stockholm eftersom jag ändå ska dit och till Örebro runt den 21:e augusti när testet äger rum. Tyvärr stämmer inte min redan köpta tågbiljett med datumet, så jag får nog köpa en ny. Med andra ord kan detta bli dyrt och riktigt onödigt om jag inte kommer in (man får inte tillbaka testavgiften. ouch!)

Tänk om jag inte hade varit den veligaste människan i hela världen? Då hade jag kanske inte behövt pussla en massa nu.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar