lördag 24 juli 2010

12 tankar fran Torquay, England

(eh, ja, ni far klara er utan de dar svenska bokstaverna)

1. Om man aker till den sa kallade "Engelska Rivieran" forvantar man sig inte regn hela forsta veckan. Spanjorerna och italienarna tror nu att det ar vinter i England.

2. Det ar svart att jobba med manniskor som ser ut som Jude Law. Fast det ar trevligt. Oh yes.

3. Min vardfamilj bestar av en pensionerad (typ, han verkar jobba en del anda) man med utflugna barn. Han ar himla snall och rolig, men idag horde jag att han gick runt och muttrade for sig sjalv. Han visste nog inte att jag var hemma.

4. Idag har jag en ledig dag. Jag menar "ledig". Jag ar typ ledig. Det ar den forsta (och antagligen den enda) lediga dagen har. Shopping and internet for the win!

5. Jag kunde inte ens forestalla mig regn efter varmeboljan i Sverige, sa jag tog bara med mig ett par riktiga byxor. Big mistake.

6. Barnen ger mig bekymmer nastan varje dag, men jag tycker verkligen om dem och vill verkligen att de ska ha det sa bra och roligt som mojligt.

7. Mina sota sma svenskar ar sa himla duktiga. Alltid i tid och aldrig skraniga och otrevliga (ok, det finns ett undantag).

8. Jag ar ganska missnojd med mina arbetsvillkor, men det mesta visste jag ju om innan. Vet inte om jag skulle gora det har igen. Kanske.

9. Jag har himla fina arbetskamrater, aven om det finns lite sprakbarriarer. Just nu kan jag forbanna allting, men jag vet att jag kommer sakna allt (naja) och alla nar jag ar hemma igen.

10. Onskar att jag hade mer pengar och plats i resvaskan till att kopa roliga saker, till exempel bocker.

11. Pa kvallarna klarar jag inte av att prata. Jag kan inte gora mig forstadd efter en hel dag med svenska, engelska och franska. Aven spanska ibland. Kul, men jobbigt pa kvallen nar det bara blir en grot av svengelska.

12. I torsdags hade jag typ fyra pund i planboken. Fyra pund! Det ar inte sa mycket. Som tur ar fick jag lite csn igar och jag har hort rykten om att lonen for det har jobbet redan har kommit. Maste kolla upp detta.

Hoppas att ni har det fint, var ni nu ar! Jag ska forsoka uppdatera en gang nasta vecka. Kommer till Sverige den andra augusti och till Lund den tredje. Jag langtar faktiskt lite.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar